Răspunsurile la petițiile adresate ASF, transmise electronic

București, 14 ianuarie 2020 - Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a finalizat, în luna ianuarie a acestui an, implementarea unui proiect care vizează introducerea semnăturii electronice pentru răspunsurile aferente petițiilor adresate Autorității.

Demersul ASF vizează, în primul rând, simplificarea procesului privind instrumentarea reclamațiilor, precum și diminuarea timpului de răspuns pentru petenți.

Analizarea modului în care sunt depuse petițiile la ASF a relevat faptul că peste 90% dintre acestea sunt trimise prin email sau prin intermediul aplicației dedicate de pe site-ul Autorității. Începând cu luna ianuarie, petenții care transmit reclamațiile prin intermediul poștei electronice sau prin intermediul portalului ASF vor primi răspunsurile exclusiv online, semnate electronic. Mai mult, cei care și-au creat un cont în aplicația ASF vor regăsi și un istoric al statusului petiției depuse.

Petenții care nu au furnizat o adresă de corespondență electronică și nici nu și-au creat un cont pe portalul ASF vor primi răspunsurile prin intermediul poștei clasice.

Proiectul introducerii semnăturii electronice face parte din strategia pentru digitalizarea și informatizarea activităților din cadrul ASF.

*********

Despre ASF

ASF este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital. ASF contribuie la consolidarea cadrului integrat de funcţionare a celor trei sectoare, care însumează peste 10 milioane de participanţi. Mai multe informaţii puteţi găsi pe www.asfromania.ro.